آموزش جامع سه بعدی در css

تغییر شکل و مکان عناصر در فضای سه بعدی

برای پیاده سازی سه بعدی در دنیای وب چندین راه حل وجود دارد که معروف ترین آنها استفاده از WebGL می باشد, اما کار با آن آسان نیست. مثلا ساخت یک مکعب ساده با استفاده از WebGL بصورت خام شاید صدها خط جاوااسکریپت نیاز داشته باشد. علاوه بر بحث دشواری استفاده از آن برای ساخت دنیای سه بعدی می باشد که بیشتر در ساختن بازی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اما زمانی که در مورد یک صفحه وبسایت صحبت می کنیم گاهی نیاز به یک روش ساده فقط برای متحرک سازی یک فرم در فضای سه بعدی, آن هم برای تعامل بهتر با کاربر هستیم. در واقع دنبال راه حلی هستیم که سادگی پیاده سازی در زمان ساخت را برای ما به ارمغان بیاورد.

استفاده از توابع سه بعدی در CSS راه حل و جواب این مساله می باشد. در این فصل لیست آموزشی کاملی در مورد این موضوع آماده شده است که مطالب مربوط به فضای سه بعدی در دنیای CSS را پوشش می دهد.

یادگیری کار در فضای سه بعدی CSS کار بسیار ساده ای است به شرط اینکه چگونگی تغییر شکل و مکان عناصر در فضای دو بعدی را بدانیم.

لیست زیر را به ترتیب مطالعه کنید:

perspective perspective-origin rotateX rotateY rotateZ rotate3d translateZ translate3d scaleZ scale3d matrix3d transform-style backface-visibility

 
 

3 دیدگاه برای “تغییر شکل و مکان عناصر در فضای سه بعدی

سوال داری؟ برو به پنل پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *