ویژگی animation-duration
مدت زمان اجرای یک چرخه انیمیشن را تعیین می کند.
زمان می تواند در دو واحد ثانیه و میلی ثانیه تعیین گردد. و بصورت پیشفرض مقدار این ویژگی 0s می باشد.
می توان زمان یک انیمیشن را بصورت زیر تعیین کرد:
.element {
animation-duration: 2s;
}
و یا برای چند انیمیشن:
.element {
animation-name: bounce, shake, slide;
animation-duration: 1s, .3s, 500ms;
}
وقتی از این روش برای تعیین چند زمان بصورت یکجا استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که ترتیب آن ها برای تعیین ویژگی های دیگر انیمیشن از قبیل animation-delay, animation-timing-function, animation-name و غیره, اهمیت خواهد داشت.
به عنوان مثال داریم:
.element {
animation-name: bounce, shake, slide;
animation-duration: 3s, 2s, 5s;
animation-iteration-count: 1, 3, infinite;
}
که انیمیشن bounce به مدت 3s به طول می انجامد و 1 بار اجرا می شود و انیمیشن دوم 2s طول می کشد و 3 بار تکرار می شود و به همین ترتیب تا آخر مقادیر با هم ارتباط دارند.
در مثال زیر زمان برای دو انیمیشن rotate و fall تعیین شده است:
.element {
animation-name: rotate, fall;
animation-duration: .6s, .9s;
animation-timing-function: ease-in-out, ease-out;
}
@keyframes rotate {
/* فریم کلیدی اینجا تعریف می شوند */
}
@keyframes fall {
/* فریم کلیدی اینجا تعریف می شوند */
}
در دموی زیر یک انیمیشن با سه مدت زمان متفاوت برای سه عنصر تعریف شده اند که در زمان hover کردن نگهدارنده اصلی اجرا می شوند:
See the Pen animation-duration by Mojtaba Seyedi (@seyedi) on CodePen.
سوال داری؟ برو به پنل پرسش و پاسخ